„ČAROBNA KNJIŽNICA” – VRTIĆ U KNJIŽNICI


Predškolske ustanove i narodne knjižnice trebali bi biti „prirodni” partneri jer dijele sličnosti u podršci ranom učenju, čitanju i opismenjavanju te angažmanu za malu djecu i obitelji u svojim zajednicama. Zbog toga se narodne knjižnice često povezuju s predškolskim ustanovama kako bi ponudile različite aktivnosti kao što su pričaonice i kreativne radionice te time povećale pristup knjigama i razvijale vještine pismenosti za djecu koja pohađaju predškolske ustanove. Misija obje obrazovne ustanove je naglašavanje vrijednosti ranog čitanja i što obje ustanove tu vrijednost više naglašavaju to je veća vjerojatnost da će roditelji čitati djeci knjige, posuđivati knjige i na kraju posjećivati narodnu knjižnicu sa svojim djetetom.

Djeca vrtićke dobi upoznaju knjižnicu kao mjesto igre i učenja. Ako vrtićke skupine redovito posjećuju knjižnicu, tada je doživljavaju kao mjesto koje nudi mnogo knjiga koje svatko može posuditi prema određenim pravilima. Zadatak knjižničara je te posjete učiniti privlačnima.

Knjižnica „Nikola Zrinski” Čakovec i Dječji vrtić „Cvrčak”, konkretno dvije vrtićke skupine iz navednog vrtića postale su partneri u programu „ Čarobna knjižnica”. Cilj programa je usvojiti naviku čitanja i razviti ljubav prema pisanoj riječi. Očekivani ishodi su proširivanje receptivnog i ekspresivnog vokabulara, samostalno pričanje, prepričavanje, izrada priča te razvoj fonološke svjesnosti, a i korištenje knjižničnih usluga, upoznavanje knjižnice i njezinih mogućnosti za djecu u predškolskoj dobi.

 

S programom „Čarobna knjižnica” krenulo se s početkom vrtićke godine 2022/2023. kad su djeca bila u trećoj godini života  te će se odvijati sve do polaska djece u školu. Od jeseni do sada realizirano je 16 susreta na kojima su se čitale priče i održale kreativne radionice primjerene dobi djece. Kroz kreativne aktivnosti želimo kod djece potaknuti razvijanje brojnih sposobnosti kao što su: Sposobnost izvođena preciznih pokreta i koordinaciju oko-ruka, taktilnu osjetljivost i stvaranje senzorne integracije, neovisnost, samostalnost i razvoj osjećaja uspješnosti, sposobnosti druženja i komuniciranja s drugima: želju za prebivanjem u blizini drugog djeteta, uspostavljanje kontakta i komunikacije, poziv na zajednički rad, dogovor, planiranje, suradnju, doprinos zajedničkom radu, želju dijeljenja pribora, poštovanje pravila u radu, preuzimanje odgovornosti za uspjeh/neuspjeh, prepoznavanje potrebe za pomoć drugome, usklađivanje individualnih i socijalnih zadataka, sposobnost samokontrole, samopoštovanje, pozitivnu sliku o sebi, poticanje kognitivnih procesa – bolje opažanje, spoznavanje prostora i predmeta (veličina, dubina, tekstura, udaljenost, oblici, boja, težina, orijentacija, miris, okus, zvuk), spoznavanje kretanja (kružno, linijski), …


Voditeljica programa: Helena Drvoderić, dipl. bibl.